vineri, 8 octombrie 2010

De ce nu e cool in Romania?

Poate pentru ca nu avem steag american pe ciocolata? S-a rezolvat!
Batonul Rom prin agentia McCann Erickson a venit cu un rebranding controversat pentru traditionala ciocolata romaneasca Rom iubita de tineri si de batrani.
Pe site IQads la http://www.iqads.ro/stire_12949/sub_sloganul__the_taste_of_coolness____batonul_de_
ciocolata_rom_isi_schimba_identitatea.html in josul paginii sunt si comentarii la acest asa-zis rebranding. Si nu sunt favorabile.
Urmatorul spot de la TV la batonul Rom schimba registrul. Daca primul spot enunta ipoteza ca esti cool oriunde cu o ciocolata in ambalaj american, urmatorul spot pare sa aduca o completare, si anume, ca noul baton trezeste romanismul.
Si uite asa se probeaza valoarea feed-back-ului. Dupa ce s-a iscat un cor general de proteste, gen "eu nu mai cumpar ciocolata Rom de cand au facut gestul insultator de a schimba steagul romanesc cu cel american" creativii revin cu un spot cu vanzatorul pierdut in fata standului ocolit de cumparatori din cauza ambalajului.
Acum, creativii pot sa spuna: pai am prevazut reactia si am obtinut ce am dorit, o atentie sporita asupra produsului. Si am avut pregatit spotul urmator care sa explice si sa dezamorseze situatia. Pai sigur. Dar sa ii credem, oare? A fost o gafa bine intoarsa din condei sau o strategie originala?

Depinde de noi sa luam atitudine, in primul rand, orice s-ar intampla, sa avem lucruri bune de spus despre tara noastra, un om care isi denigreaza tara nu merita respect, la fel ca un om care isi denigreaza mama.
Daca este sa fim cool ca americanii atunci sa ajungem superputere militara, superputere spatiala, sa repunem fabricile in functiune. Cu un Rom reambalat nu se face primavara.
Oricum, reactia publicului este salutara. Romaniii nu au uitat care sunt lucrurile importante pentru ei. Iar respectul fata de tara este cel mai important.

In memoriam

Stirile despre vieti pierdute in accidente de munca nu sunt atat de rare pe cat ar trebui. La acestea se mai adauga si vietile pierdute din cauza surmenajului la locul de munca.
Cat trebuie platit pentru un loc de munca?
In urma cu 17 ani, pe 10 octombrie 1993 otelarul Dragusin Nicolae isi pierdea viata in urma accidentului de munca suferit pe data de 7 octombrie 1993 la Siderca SA Calarasi. Accidentul s-a produs in urma exploziei cuptorului electric nr. 2. Asa cum scrie pe constatarea de la Protectia Muncii, moartea numitului Dragusin Nicolae a fost violenta si s-a datorat arsurilor de gradul III si IV suferite pe 90% din corp.
Pot sa va spun cata durere a insemnat acest lucru. Otelarul era tatal meu. Au ramas in urma lui un mormant,

un tablou si amintirile celor care l-au cunoscut, familie, prieteni, colegi de serviciu.
Colegii de munca i-au fost alaturi, la spital a sosit atunci un autobuz cu siderurgisti, au venit sa doneze sange.
L-au insotit pe ultimul drum si l-au plans, alaturi de noi.
Tatal meu a luat decizia sa lucreze in conditii de risc, si-a informat superiorul, directorul tehnic de atunci despre faptul ca se lucreaza cu dolomita uda care degaja o mare cantitate de gaze, fapt ce conduce la un pericol de explozie foarte mare si a primit dispozitii sa lucreze in atari conditii, altfernativa fiind somajul.
Si in fatidica dimineata de 7 octombrie cuptorul a explodat. Tata a mai intarziat cateva minute, manevrand butoanele de la panoul de comanda in speranta ca va salva sarja de otel.
Cuptorul a explodat si el a fost acoperit de otel si zgura incandescenta.
Dragostea pentru meseria si pentru familia sa l-au determinat sa ia o decizie care l-a costat viata. Nu te vom uita niciodata! Dumnezeu sa te odihneasca in pace, draga tata!
Oamenii ar trebui sa puna mai mult pret pe viata lor decat pe locul de munca. Acesta nu reprezinta totul in viata, chiar daca este un element necesar in viata oricarui om.