luni, 27 septembrie 2010

Respectul fata de clienti

O prietena, o doamna serioasa pe care o cunosc de 11 ani, un model de cinste si corectitudine mi-a povestit pe email o intamplare a carei protagonista a fost fara voie si care i-a lasat un gust amar.

"Astazi am intrat intr-un second-hand (Second handul se numeste Q-BIZ MANAGEMENT, Sos Pantelimon 239, bl 62 P, unitatea 190, sect 2, CF RO 15712481.) si m-am invartit, am probat niste pantofi, mi-am luat si o geanta Gucci chiar, si am plecat grabita spre serviciu. In usa, vanzatoarea de la magazin m-a intors si mi-a spus sa inapoiez espadrilele din picioare si sa-mi iau incaltamintea cu care am venit. I-am spus ca e o greseala, ca tocmai espadrilele mele proaspat spalate sunt ale mele. Nu si nu. L-a atentionat pe patron si el m-a condus la standul cu pantofi si o vad pe aia ca-mi arata niste rapciugosi pe care nu i-am vazut in viata mea, murdari ca dracu, care se potriveau ochiometric cu marimea mea, dar fereste-ma Doamne!!!! Voiau sa ma descalte, sa probez rapciugosii, o doamna-martor care ma vazuse proband a spus ca erau pantofii mei de acasa espadrilele albe (aia imi baga pe gat pantofi negri, deci nici o potriveala). Patronul imi zice, bine doamna, lasati-i pe astia aici si plecati. Am sunat la OPC si m-au sfatuit sa fac in scris o sesizare si vor incerca sa faca ce pot."

Daca ar fi sa ne luam dupa Lazarev, intamplarea a fost rezultatul unui atasament puternic fata de dreptate si corectitudine.
Solutia este iertarea.
Dar daca ierti mai trebuie sa reclami la OPC relele tratamente aplicate consumatorilor de un comerciant?
Poti fi o persoana si spirituala si sa iti aperi si drepturile? Eu cred ca da, i-am scris ca exista o diferenta intre actiunea exterioara si iertarea interioara.
Important este sa actionezi, dar fara ura, ca sa iti aperi si drepturile si sa iti pastrezi si sanatatea.

Tipar si ecologie

Pentru ca sunt de profesie DTP-ist si ma mai pasioneaza si publicitatea si relatiile publice am reusit sa imbin toate aceste pasiuni cand am creat identitatea vizuala pentru firma la care sunt asociat. Am mai realizat si DTP-ul pentru numeroase carti, cateva reviste, am facut si carti de vizita, brosuri si flyere.
Am realizat si tehnoredactare pentru traduceri, dar nu am facut o pasiune din asta.
Si citesc cu interes tot ce tine de domeniu, in limita timpului disponibil, iar pentru ca am clienti care ma intreaba despre o tipografie buna, care sa lucreze si cu tiraje mici m-am apucat sa caut.
Si am avut o surpriza placuta atunci cand am citit despre Grafica si Tipar. Este prima tipografie ecologica, si ecologia este o alta preocupare importanta pentru mine, ca de altfel si pentru multi alti oameni.
Mi-a placut cand am citit ca “In 2005, Grafica si Tipar a devenit prima si singura tipografie din Romania membru a Waterless Printing Association, asociatie recunoscuta pentru una dintre cele mai insemnate inovatii in sistemul de tiparire, in ultimii 500 de ani. Succesul sau viitor este asigurat datorita beneficiilor sale fundamentale: cresterea productivitatii si imbunatatirea calitatii, dar mai ales datorita sistemelor ecologice pe care le promoveaza in lumea tipariturilor.”
sursa http://www.comunicatedepresa.ro/Si_in_Romania_exista_sisteme_tipografice_ecologice~MzkwNjI=).
GT a dovedit in plus ca se poate iesi din criza daca pune clientul pe primul loc si ii ofera servicii de calitate si consultanta adaptata nevoilor sale. Multe firme declara ca fac acest lucru, putine reusesc. GT a gasit o solutie fericita: colaboreaza cu Iqads si face oficiile de gazda inclusiv pe partea dificila a agentiilor de publicitate. Timpul de asteptare pana la iesirea de sub tipar a publicatiei se scurteaza foarte mult, ceea ce este un castig major in lupta cu timpul si concurenta. Si asa a aparut „primul serviciu online de consultanta in servicii grafice si productie tipografica”
(http://www.iqads.ro) aducand in acelasi loc serviciile pentru identitate vizuala, fotografie, grafica si tipar.
Cum spuneau si Al Ries si Jack Trout in cartea lor, Pozitionarea. Lupta pentru un loc in mintea ta, important este sa fii primul atunci cand apare o idee inovatoare.