vineri, 8 octombrie 2010

De ce nu e cool in Romania?

Poate pentru ca nu avem steag american pe ciocolata? S-a rezolvat!
Batonul Rom prin agentia McCann Erickson a venit cu un rebranding controversat pentru traditionala ciocolata romaneasca Rom iubita de tineri si de batrani.
Pe site IQads la http://www.iqads.ro/stire_12949/sub_sloganul__the_taste_of_coolness____batonul_de_
ciocolata_rom_isi_schimba_identitatea.html in josul paginii sunt si comentarii la acest asa-zis rebranding. Si nu sunt favorabile.
Urmatorul spot de la TV la batonul Rom schimba registrul. Daca primul spot enunta ipoteza ca esti cool oriunde cu o ciocolata in ambalaj american, urmatorul spot pare sa aduca o completare, si anume, ca noul baton trezeste romanismul.
Si uite asa se probeaza valoarea feed-back-ului. Dupa ce s-a iscat un cor general de proteste, gen "eu nu mai cumpar ciocolata Rom de cand au facut gestul insultator de a schimba steagul romanesc cu cel american" creativii revin cu un spot cu vanzatorul pierdut in fata standului ocolit de cumparatori din cauza ambalajului.
Acum, creativii pot sa spuna: pai am prevazut reactia si am obtinut ce am dorit, o atentie sporita asupra produsului. Si am avut pregatit spotul urmator care sa explice si sa dezamorseze situatia. Pai sigur. Dar sa ii credem, oare? A fost o gafa bine intoarsa din condei sau o strategie originala?

Depinde de noi sa luam atitudine, in primul rand, orice s-ar intampla, sa avem lucruri bune de spus despre tara noastra, un om care isi denigreaza tara nu merita respect, la fel ca un om care isi denigreaza mama.
Daca este sa fim cool ca americanii atunci sa ajungem superputere militara, superputere spatiala, sa repunem fabricile in functiune. Cu un Rom reambalat nu se face primavara.
Oricum, reactia publicului este salutara. Romaniii nu au uitat care sunt lucrurile importante pentru ei. Iar respectul fata de tara este cel mai important.

Niciun comentariu: