luni, 27 septembrie 2010

Respectul fata de clienti

O prietena, o doamna serioasa pe care o cunosc de 11 ani, un model de cinste si corectitudine mi-a povestit pe email o intamplare a carei protagonista a fost fara voie si care i-a lasat un gust amar.

"Astazi am intrat intr-un second-hand (Second handul se numeste Q-BIZ MANAGEMENT, Sos Pantelimon 239, bl 62 P, unitatea 190, sect 2, CF RO 15712481.) si m-am invartit, am probat niste pantofi, mi-am luat si o geanta Gucci chiar, si am plecat grabita spre serviciu. In usa, vanzatoarea de la magazin m-a intors si mi-a spus sa inapoiez espadrilele din picioare si sa-mi iau incaltamintea cu care am venit. I-am spus ca e o greseala, ca tocmai espadrilele mele proaspat spalate sunt ale mele. Nu si nu. L-a atentionat pe patron si el m-a condus la standul cu pantofi si o vad pe aia ca-mi arata niste rapciugosi pe care nu i-am vazut in viata mea, murdari ca dracu, care se potriveau ochiometric cu marimea mea, dar fereste-ma Doamne!!!! Voiau sa ma descalte, sa probez rapciugosii, o doamna-martor care ma vazuse proband a spus ca erau pantofii mei de acasa espadrilele albe (aia imi baga pe gat pantofi negri, deci nici o potriveala). Patronul imi zice, bine doamna, lasati-i pe astia aici si plecati. Am sunat la OPC si m-au sfatuit sa fac in scris o sesizare si vor incerca sa faca ce pot."

Daca ar fi sa ne luam dupa Lazarev, intamplarea a fost rezultatul unui atasament puternic fata de dreptate si corectitudine.
Solutia este iertarea.
Dar daca ierti mai trebuie sa reclami la OPC relele tratamente aplicate consumatorilor de un comerciant?
Poti fi o persoana si spirituala si sa iti aperi si drepturile? Eu cred ca da, i-am scris ca exista o diferenta intre actiunea exterioara si iertarea interioara.
Important este sa actionezi, dar fara ura, ca sa iti aperi si drepturile si sa iti pastrezi si sanatatea.

Un comentariu:

david ionel romulus spunea...

important sa nu faci altora ce nu-ti place tie,si viata va mult mai frumoasa.