Ce am facut azi?


Cand eram in clasa a treia invatatoarea ne-a citit o poezie care i-a placut foarte mult, cred ca pe atunci nu era in programa scoala. Si pe mine m-a impresionat. A citit-o o singura data dar mi-a ramas in minte. Au trecut 30 de ani de atunci, si tot imi mai amintesc strofele. Nu mai stiam cum se numeste, dar am gasit-o pe net.









Indemn
de Demostene Botez
Cand te duci seara la culcare,
Sa-ti pui o mana sub obraz
Sa te intrebi cu-ngrijorare:
"Ce-am facut eu oare azi"?

O zi trecuta fara fapte
Care sa-ti fi ramas in minte,
In viata ta, e ca o noapte
Sau ca un basm fara cuvinte.

E ca si cum n-ai fi trait,
Si ti-ai pierdut o zi din viata,
Si soarele s-ar fi oprit,
Cazut in somn de dimineata.

Cat timp tu n-ai facut nimic,
Pamantul s-a-nvartit o data,
Si doar nu-i atat de mic,
Si-a dus in spate lumea toata.

Sa-ti fie aceste vorbe-ndemn,
Al vietii tale care vine,
Sa lasi pe unde treci insemn
Ca ai facut si tu un bine.

Si de esti vrednic cum as vrea
Drept semn al timpului prezent,
Tu sa ridici prin munca ta,
Si gandul tau un monument.

In aceste zile pline de semnificatie ale unui sfarsit de era cosmica si inceputul uneia noi cand se trezeste constiinta si omul intelege ca e mai mult decat o biata fiinta muritoare, ca este un creator clipa de clipa al propriei vieti indemnul de mai sus devine cu atat mai necesar.
Am descoperit un email mai vechi pe care l-am trimis pe 23.09.2008 intitulat Ce am facut azi?

Dupa serviciu, lucram atunci la revista Attico, m-am oprit in drum pe Sos. Giurgiului la noul fast-food japonez deschis, am cumparat pui cu orez, am multumit in japoneza – arigato goziemashita patronului – bucatar japonez, vizibil incantat. O sa mai trec pe la ei.
M-am oprit in parc sa gust din mancarea calda, cumparasem si betisoare de lemn. M-am descurcat onorabil, nu am dat mancare pe mine. Super gustos puiul, foarte fraged si aromat.
La Gara de Nord, cand am traversat m-a oprit o batranica sa ma intrebe unde e gara Basarab. I-am zis ca pentru picioarele ei batrane e cam departe, si sa ia autobuzul. Mi-a marturisit ca e intuneric si nu se incumeta sa ajunga in Regie la fiul ei si ca va dormi in gara. Nora ei venise sa o ia de la tren, a insfacat sacosile si nu a mai asteptat-o, s-a facut nevazuta iar batrana s-a ratacit. Am aflat ca avea numarul de telefon al fiului, l-am sunat sa ii spun ca mama lui s-a ratacit si ca o duc la metrou, sa o astepte la Grozavesti. S-au intalnit la metrou Grozavesti si totul s-a sfarsit cu bine. Ce intamplare neobisnuita! Intarzierea la restaurantul japonez, in parc cu mancarea, exact la timp sa o intalnesc pe batrana. Am aflat bineinteles putin din povestea vietii ei, plus leacul pentru cancer la stomac (se amesteca parti egale de ulei de masline, miere si lamai si se consuma).

Apoi, pe care2.com am trecut la actiunea zilnica legate de clicurile pentru donatii:
1. Click pentru a Reduce cu 1 pound de carbon emisiile. Pentru fiecare click, partenerul, TerraPass va reduce cu un pound emisiile de dioxid de carbon prin gasirea de surse de energie alternativa, cum ar fi fermele eoliene.

2. Cu un click am salvat 7.4 sq. ft. de vietati marine

3. Am protestat impotriva vanarii puilor de foca in Canada

4. Cu un clic am generat o donatie pentru salvarea delfinilor si altor mamifere oceanice

5. Cu un click am sustinut 11,314.29 sq.ft din habitatul leopardului de zapada

6. Clic – am hranit cu o banana o primata flamanda

7. Clicul l-a sponsorizat pe copilul David din Guatemala sa primeasca medicamente, mancare si educatie o luna de la sponsori.

8. Clic pt ajutorearea animalelor din adaposturi

9. Clicul a generat trei scrisori de suport impotriva violentei asupra femeilor

10. Clic pt eliminarea cauzelor de mediu care duc la cancerul de san

Actiunea zilnica de azi, personalizarea si trimiterea unei scrisori pentru protejarea faunei in Muntii Stancosi din Colorado, alta impotriva fermelor pentru blana.

A fost o zi plina.

www.care2.com te ajuta sa pui suflet in ceea ce faci si cuvantul tau sa conteze. Cu putin efort, din partea fiecaruia se poate crea o schimbare majora. Am adaugat la favoriti daily action si free click to donate. Te pup si te astept pe www.care2.com

Pentru ca ne pasa.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Atractie si respingere

Termoterapie, reflexoterapie si genunchi vindecati repede si fara durere

Speologi in actiune